Yuki tip: verwijderen facturen

Wist je dat er een hele goede reden is waarom jij geen facturen kan verwijderen uit Yuki?
 
Zo nu en dan krijgen we de vraag waarom er geen facturen verwijderd kunnen worden uit Yuki. Wij kunnen dat wel, maar jij als klant niet. Daar is een goede reden voor.
 
Het is namelijk (bijvoorbeeld) belangrijk dat jouw verkoopfacturen een doorlopende nummering hebben. Als er gaten vallen zal de Belastingdienst hier zelf bedragen voor gaan schatten, waarover vervolgens omzetbelasting en inkomstenbelasting/vennootschapsbelasting geheven wordt, plus boete. Dat wil je niet. En omdat verwijderen soms te gemakkelijk gaat, is het voor onze klanten niet mogelijk om zelf te verwijderen.
 
 
Voor inkoopfacturen is er geen sprake van een doorlopende nummering, maar het is wel een factuur gericht aan jouw administratie. Daarmee moet hij in de boekhouding worden opgenomen. Zomaar verwijderen kan en mag formeel niet. Je moet daarom altijd om een creditfactuur vragen. Krijg je geen creditfactuur, dan kunnen we in het uiterste geval de factuur wel afboeken via een memoriaalboeking.