Werkvakantie Thailand 2019

Ik ga graag op werkvakantie. Voor mij de perfecte week om werk, dat is blijven liggen, weg te werken én om inspiratie op te doen!

Eerder schreef ik een artikel over mijn werkvakanties. Zie hier

Afgelopen februari/maart stond er voor mij weer een werkreis op het programma, deze keer naar Thailand. En deze keer ging ik niet alleen, maar werd ik vergezeld door 2 medewerkers: Cor en Naomi. We zijn 3 dagen naar Bangkok gegaan, waar we 3 excursies hebben gedaan (hadden we dát maar weer gehad). We zijn een middag naar het grote Paleis geweest, we hebben meegedaan aan een fietstocht en we zijn naar de drijvende markten geweest, plus een markt OP het spoor. Na afloop van de excursies hebben we nog een paar uur lekker kunnen werken.

Het leuke van deze reis is dat we ook daadwerkelijk een klantafspraak hadden in Bangkok. Eén van onze klanten woont daar namelijk en het was te mooi om niet af te spreken natuurlijk.

Na Bangkok zijn we doorgevlogen naar Krabi, waar we nog circa een week in een mooi resort aan het strand hebben gezeten. We hebben daar heerlijk kunnen werken en verkozen het balkon tot de beste werkplek. Aan het zwembad was de verleiding te groot en aan de bar was een andere verleiding aanwezig….

Doorgaans ging ik alleen op werkvakantie of samen met Ilona (tevens ondernemer). Dit was een hele andere dynamiek. Vorig jaar was ik alleen in Rio de Janeiro en had ik de pech dat ik 3 dagen niet kon lopen door een allergische reactie. Ik heb toen dagen van minstens 10-12 uur werken gemaakt. Onrealistisch genoeg had ik die verwachting in mijn hoofd voor deze trip en dat heb ik niet kunnen halen omdat we samen ontbeten, lunchten en dineerden. Dat is toch wat anders dan snel een boterham in de broodrooster met een plakje ham.

Ondanks dat ik voor mijn gevoel in eerste instantie minder heb kunnen doen dan vooraf gepland, hebben we een hele fijne (werk-)tijd gehad, waarin we heerlijk in de warmte hebben kunnen werken. Niet afgeleid door afspraken, honden uitlaten, telefoontjes of huiselijke taken.

Door deze vakantie ben ik ook weer tot nieuwe inzichten gekomen. Dat is wat een werkvakantie óók zo belangrijk voor mij maakt. Weg uit de vertrouwde omgeving denk ik anders na over mijn onderneming. Tijdens deze trip ben ik tot de conclusie gekomen dat ik vanaf heden één dag in de week geen afspraken meer plan, maar uitsluitend op kantoor ben om werk uit te werken. Dat moet wat meer rust en balans geven.

Ik kijk alweer uit naar de volgende werkvakantie… Die staat gepland voor juli, wanneer we met AL het personeel naar Frankrijk gaan om een week in de Franse zon te werken.