Vacature: assistent-accountant / ervaren medewerker administratiekantoor

Hallo!
Wat fijn dat je interesse toont in onze vacature. Voor ons team zoeken we een medewerker die ons kan helpen met o.a. het samenstellen van jaarrekeningen en aangiften. 
 
Het gaat erg goed!
We draaien super met OAMKB Groningen. Ik heb de visie dat ik eerst personeel aan wil nemen in plaats van eerst een volle portefeuille die onder druk staat. Inwerken gebeurt dan onder stress en ik heb liever een relaxte start waarin je je op je gemak voelt en fijn kan doorgroeien. Als je enige affiniteit hebt met cijfers zal je om werk nooit verlegen hoeven te zitten. Dat is dan ook een pré om te werken op mijn boekhoud- en belastingkantoor. Voor het komende jaar verwachten we weer een mooie groei, vandaar dat ik nu in alle rust op zoek ben om iemand aan te nemen. Dan kunnen de assistenten in alle rust verder werken aan hun inhoudelijke taken.
 
Werkvakanties
En omdat het zo goed gaat, kunnen we leuke dingen doen. We proberen regelmatig leuke activiteiten te organiseren zoals maandelijkse stoelmassages op kantoor, high-tea's, uit eten of een andere activiteit. En als het kan dan gaan we 1 keer per jaar ook naar het buitenland (met de auto) om in de warmte een week te werken. 
 
Ons team
We werken momenteel met 16 mensen bij OAMKB Groningen, dat varieert van startende assistenten tot ervaren medewerkers. Op onze teampagina kan je zien wie er zoal bij mij werken (hij moet nog bijgewerkt worden). Op kantoor zijn er gemiddeld 5-9 mensen aanwezig. Er zijn diverse parttimers die elkaar afwisselen en 7 werknemers werken vanaf afstand. Als ik op kantoor ben zijn mijn twee honden altijd gezellig mee. We schrijven geen uren (behalve aanwezigheid ivm verlof), daar geloof ik niet meer in. Ik vind het belangrijker dat we tevreden klanten hebben. Je werk kan flexibel worden ingedeeld maar de basis is wel werken op kantoor.
 
Werkzaamheden
Onderstaand een indicatie van de werkzaamheden die je kan verwachten. Als je laat zien dat je inhoudelijk goed presteert is het mogelijk om meer en moeilijkere taken op te pakken. Er zijn genoeg doorgroeimogelijkheden.
 
Inhoudelijk:
-Samenstellen van jaarrekeningen;
-Opstellen van aangiften inkomsten- en vennootschapsbelasting;
-Verzorgen van aangiften omzetbelasting;
-Vragen van klanten beantwoorden via de boekhouding en andere communicatiebronnen;
-Voorbereiden van advieswerkzaamheden eventueel;
-Een legioen aan andere klussen die voorbij komen.
 
Wij werken met het boekhoudprogramma Yuki.
 
Persoonlijk:
-Je hebt géén AA titel en wilt die ook niet halen. Een fiscale titel of ambitie is prima;
-Nauwkeurig in het overnemen van gegevens;
-Goed met anderen kunnen overleggen;
-Omdat je diverse werkzaamheden zal uitvoeren is flexibiliteit (kunnen schakelen tussen werkzaamheden) van belang;
-Omdat je met klanten (online) gaat communiceren, verwachten we een vloeiende Nederlandse schrijftaal;
-We verwachten dat je je eigen grenzen kan aangeven: als je teveel werk toebedeeld krijgt aan de bel trekken;
-Meedenken met de organisatie: als je ziet dat iets niet lekker loopt probeer dan mee te denken hoe het beter kan;
-Je moet eerlijk zijn: als er iets fout gaat zeg het dan meteen, dan kunnen we het oplossen. Iets onder het tapijt stoppen is niet onze werkwijze;
-Zelfstandig kunnen werken: zelf even kijken of je het kunt oplossen, maar geen half uur gaan zoeken, dan een collega inschakelen;
-Online kunnen werken en goed kunnen omgaan met laptops: wij zijn een 99% papierloos kantoor. We werken op kantoor ook met meerdere beeldschermen. 
-Niet blijven hangen in details. Kunnen doorpakken en een goed tempo kunnen halen.
-Goed kunnen werken met Excel en Word.
 
Qua DISC stijlen zou een persoon het beste passen die groen/blauw is maar andere combinaties sluiten we niet uit. 
 
We zoeken iemand die circa 3-5 dagen komt werken (minder niet perse uitgesloten). Salarisindicatie is afhankelijk van je niveau met op fulltime basis 25 vakantiedagen. Geen lease-auto omdat het een kantoorbaan is in basis.
 
Als je geïnteresseerd bent, zou je ons dan een motivatie willen mailen naar: jolanda.spruijt@oamkb.nl? We zien je mail graag tegemoet!
Bij het selecteren is de motivatie belangrijker dan de CV.
 
Hartelijke groet,
Jolanda Spruijt
 
P.S. geen behoefte aan recruiters.